Zvyšovanie kvality vzdelávania na ZŠ a SŠ s využitím elektronického testovania.
Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania NÚCEM začal 12. marca 2013 realizovať národný projekt zameraný na elektronické testovanie z oblastí Jazyk a komunikácia, Človek a príroda, Človek a spoločnosť, Matematika a práca s informáciami do ktorého sa zapojila aj Stredná odborná škola Andyho Warhola v Medzilaborciach.
Projekt je zameraný na zavedenie systému elektronického testovania a vybudovanie databázy úloh a testov zo všeobecnovzdelávacích predmetov za účelom vytvorenia predpokladov pre efektívne hodnotenie úrovne vedomostí žiakov základných a stredných škôl na území Slovenskej republiky, s následným využitím výsledkov ako podkladov pre zjednocovanie požiadaviek na kvalitu vyučovania všetkých typov škôl a analýzu stavu a potrieb zvyšovania úrovne vzdelávania.
Hlavné ciele:
- Zvýšenie kvality vzdelávania prostredníctvom elektronického testovania
- Zapojenie učiteľov do tvorby testov a úloh pod gesciou NÚCEM
- Vytvorenie databáz testov a úloh – približne 30.000 úloh zo všeobecno-vzdelávacích predmetov a približne 130 testov zo vzdelávacích oblastí a kľúčových kompetencií
- Moderné a softvérovo bezpečné spracovanie a vyhodnotenie testov a úloh
- Zefektívnenie a urýchlenie porovnávania dosiahnutých výsledkov v predmetoch z oblastí vzdelávania pre učiteľa, školy, NÚCEM, MŠVVaŠ SR
Druhy testovaní:
- Školské testovania koordinované s NÚCEM v čase dohodnutom so školou
- Na vybraných školách certifikačné elektronické testovania (Maturita on – line, Testovanie 9 on – line)
- učiteľské testovania, kde si učitelia sami prispôsobia a využijú už hotové testy pre svoje potreby
Prínos pre školy:
- Moderný spôsob testovania a odborné vyškolenie personálu školy
- Podpora autoevalvácie školy
- Zvýšenie prestíže školy
- Bezplatný prístup k rozsiahlej elektronickej databáze testov a úloh
Prínos pre pedagóga:
- Možnosť tvorivo sa podieľať na príprave elektronických testov a úloh
- Bezplatný prístup k rozsiahlej elektronickej databáze testov a úloh
- Moderný, rýchly a softvérovo bezpečný spôsob hodnotenia žiakov
- Jednoznačnosť a zrozumiteľnosť žiakmi písaného textu
Prínos pre žiaka:
- Rýchla objektívna spätná väzba pri preverovaní vedomostí
- Atraktívnejšia forma hodnotenia